YAZARA BİLGİLENDİRME
Editör, sisteme yüklenen makaleler için öncelikle benzerlik raporu alır. Ardından biçimsel olarak ön kontrolünü gerçekleştirir. Bu aşamada biçimsel olarak dergi formatına uygun olmayan makaleler yazara geri gönderilir. Ön kontrolden geçen makaleler ilgili bölüm editörüne iletilir. Bölüm editörü makalenin niteliği açısından makaleyi kontrol eder. Bölüm editörü yeterli görmediği makaleleri reddedebilir. Nitelik açısından yeterli görülen makaleler ilgili alanda ve farklı kurumlardan iki hakeme gönderilir. Hakemlerin bir ay içerisinde makaleyi değerlendirmeleri beklenmektedir. Bölüm editörü hakemlerden gelen yanıtlara göre bölüm editörü makaleyi üçüncü hakeme gönderebilir. Tüm bu süreçlerin ortalama iki ay sürmesi öngörülmektedir. Bölüm editörü maksimum iki ay içinde dönüş yapmayan hakemin yerine yeni hakem atayarak en fazla dört ay içerisinde süreci tamamlar.
YAZIM KURALLARI
Aşağıda verilen makale şablonunu bilgisayarınıza indirip düzenleyerek belgenizi oluşturmanız önerilir.
Makale şablonu: EKU_Makale_Sablonu.doc
Örnek Makale: EKU_Basvuru_Ornek.pdf
Kapak Sayfası
Kapak sayfası; başlığı kalın, 12 punto, Times New Roman, ilk harfleri büyük, ortalanmış ve 1,5 satır aralıklıdır. Başlık dışında kapaktaki tüm içerikte 10 punto, Times New Roman ve 1,5 satır aralığı kullanınız. Her bölümden sonra bir satır boşluk bırakınız. Başlığın altına yazar isimleri ilk harfleri büyük, ortalı olarak ve aralarında virgül konarak eklenmelidir. Yazarların kurum bilgileri ortalı olarak eklenmelidir. Her yazar ORCID id’ye sahip olmalıdır. ORCID id, her yazar için tek olan bir numaradır. Bu numarayı https://orcid.org/ adresinden kolaylıkla ücretsiz olarak edinebilirsiniz. Yazar bilgilerinin altına sola yaslı olarak ORCID id’leri ekleyiniz. Sonra şablonda yer alan sorumlu yazar bilgilerini ekleyiniz. Makale türünü (araştırma, derleme vb.) belirtiniz. “Bilgilendirme” başlığında “makalenin bir konferansta sunulan bir bildirinin genişletilmiş hali olması” gibi bilgilerini ekleyiniz. Eğer böyle bir durum söz konusu değilse bu başlığı kullanmayınız. Eğer araştırma bir araştırma/proje desteği ile gerçekleştiriliyorsa “Araştırma/Proje Desteği” başlığında projeyi destekleyen kurumu ve proje numarasını belirtiniz. Eğer böyle bir durum söz konusu değilse bu başlığı kullanmayınız.
Makale
EKU_Makale_Sablonu.docx belgesini kullanarak makalenizi oluşturunuz. Makaleyi dergi formatına soktuktan sonra yazar bilgilerini temizleyerek makalenizi dergi sistemine yükleyiniz. Makaledeki kişisel bilgileri temizlemek için Microsoft Word’de şu adımları izleyiniz. Sırasıyla Dosya > Paylaşıma Hazırla > Sorunları Denetle > Belgeyi İncele’ye tıklayınız. Açılan pencerede “Belge Özellikleri ve Kişisel Bilgiler” işaretli, diğer tüm seçenekler işaretsiz olmalıdır. Ardından “Denetle”ye tıklayınız. Eğer belgede kişisel bilgiler varsa uyarı görünecektir. Gelen pencerede “Tümünü kaldır”ı tıklayınız. Sonra belgeyi kaydediniz.
Metin İçi Atıf Örnekleri
Açıklama: Yazar(lar) kendi yayınlarına yaptıkları atıfları aşağıdaki kurallara göre TAM olarak yapmalı ve KIRMIZI renk ile belirtmelidir. Örn: Çoruk (2017) veya (Çoruk, 2017) veya (Şişman, 1981, aktaran Çoruk, 2017)
Metin içerisinde atıflarınızı aşağıdaki gibi düzenleyebilirsiniz.
1 yazar: Şimşek (2017) veya (Şimşek, 2017) – Şimşek (2017, s. 279) veya (Şimşek, 2017, ss. 279-280)
2 yazar: Yıldırım ve Gürbüz (2017) veya (Yıldırım & Gürbüz, 2017) – Yıldırım ve Gürbüz (2017, s. 395) veya (Yıldırım & Gürbüz, 2017, ss. 395-396)
3, 4 veya 5 yazar (ilk atıf): Duran, Doruk ve Kaplan (2017) veya (Duran, Doruk, & Kaplan, 2017) – Duran, Doruk ve Kaplan (2017, s. 83) veya (Duran, Doruk, & Kaplan, 2017, ss. 83-84)
3, 4 veya 5 yazar (ikinci ve sonraki atıflar): Duran ve diğerleri (2017) veya (Duran vd., 2017) – Duran ve diğerleri (2017, s. 83) veya (Duran vd., 2017, ss. 83-84)
6 ve daha fazla yazar (ilk atıftan itibaren): Razı ve diğerleri (2017) veya (Razı vd., 2017) – Razı ve diğerleri (2017, s. 287) veya (Razı vd., 2017, ss. 287-288)
Yazar(lar) belli değilse (çalışma başlığının ilk bir iki kelimesi ile): “Öğrenme Becerileri” (2017) veya (“Öğrenme Becerileri”, 2017) – “Öğrenme Becerileri” (2017, s. 46) veya (“Öğrenme Becerileri”, 2017, ss. 45-46)
Tarih belli değilse: Özbaşı (t.y.) veya (Özbaşı, t.y.) – Özbaşı (t.y., s. 14) veya (Özbaşı, t.y., ss. 14-15)
İkincil kaynaklar üzerinden alıntılar: Vygotsky (1911, aktaran Tekin, 2017) veya (Vygotsky, 1911, aktaran Tekin, 2017) [ikincil kaynaklardan atıflarda her iki esere de Kaynakça’da yer veriniz.
Buradaki örnek için:
Tekin, M. (2017). …
Vygotsky, L. S. (1911). …
Kurumsal atıflar: ilk atıfta à (Yükseköğretim Kurulu [YÖK], 2017) ve sonraki atıflarda à YÖK (2017) veya (YÖK, 2017)
Aynı yazara ait birden fazla atıf olduğunda (tarih sırasına göre): Doğan (2014; 2015a; 2015b; 2016) veya (Doğan, 2014; 2015a; 2015b; 2016)
Birden fazla atıf olduğunda (alfabetik olarak): (Arcagök, 2017; Çelik & Pabuçcu, 2016; Telli, Şahin, & Elkıran, 2015; Zümrüt vd., 2014) – Arcagök (2017), Çelik ve Pabuçcu (2016), Telli, Şahin ve Elkıran (2015) ile Zümrüt ve diğerleri (2014)
Kaynakça Listesi için Örnekler
Açıklama 1: Kaynaklar arasında birer satır boşluk bırakınız, Dergipark Başvuru Sistemi’ne giriş için “kopyala-yapıştır” konusunda kolaylık sağlamaktadır.
Açıklama 2: Kaynakları, 11 punto, Times New Roman, 1,5 satır aralığı, 1 cm asılı biçiminde düzenleyiniz.
Açıklama 3: Kaynakları alfabetik sırayla veriniz.
Açıklama 4: 1 ile 7 arasında yazarı olan çalışmalarda tüm yazarların adını veriniz.
Açıklama 5: 8 ve daha fazla yazarlı çalışmalarda, ilk 7 yazarı verilerek, sonraki yazarlar için … kullanıp, en son yazarı veriniz.
Kitap
Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (23. baskı). Ankara: Pegem.
Etzkowits, H., & Leydesdorff, L. (1997). Universities and the global knowledge economy. A triple helix of university-industry-government relations. London: Pinter.
Çeviri Kitap
Rousseau, J. J. (1992). Discourse on the origin of inequality (Trans: D. A. Cress). Indianapolis, IN: Hackett Publishing.
Salmi, J. (2010). Dünya çapında üniversiteler kurmanın zorluğu (Çev: K. Yamaç). Ankara: Eflatun.
Editörlü Kitap
Altbach, P. G., & Salmi, J. (Eds.). (2011). The road to academic excellence: The making of worldclass research universities. Washington, DC: The World Bank.
Bakioğlu, A. (Ed.). (2016). 4+4+4 yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma. Ankara: Nobel.
Kitap Bölümü
Yücesoy-Özkan, Ş., Kaya, F., & Gülboy, E. (2017). Uygun davranışları arttırma. D. Erbaş & Ş. Yücesoy-Özkan (Ed.). Uygulamalı davranış analizi içinde (ss. 274-335). Ankara: Pegem.
Zeleza, P. T. (2007). Knowledge, globalization, and Hegemony: Production of knowledge in the twenty-first century. In S. Sörlin & H. Vessuri (Eds.), Knowledge society vs. knowledge economy: Knowledge, power, and politics (pp. 79-106). New York, NY: Palgrave Macmillan.
Makale
Liversage, L., Naudé, L., & Botha, A. (2018). Vectors of identity development during the first year: Black first-generation students’ reflections. Teaching in Higher Education, 23(1), 63-83. doi:10.1080/13562517.2017.1359159
Yıldırım, K., Rasinski, T., & Kaya, D. (2017). 4-8. sınıflarda Türk öğrencilerin bilgi verici metinlerde akıcı okuma ve anlamaları. Eğitim ve Bilim, 42(192), 87-98. doi:10.15390/EB.2017.7318
Tez
Arcagök, S. (2016). Dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki özerklik desteği algılarının motivasyon, girişimcilik ve yaratıcılık ile ilişkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
Mancall, J. C. (1979). Resources used by high school students in preparing independent study projects: A bibliometric approach (Doctoral dissertation). Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. AAT 7905069)
Bildiri
Uğurlu, C. T., Ağıroğlu-Bakır, A., Köybaşı, F., Özyazıcı, K., & Yazıcı, S. (2017). Aday öğretmenlerin yetiştirilme sürecine ilişkin görüşler. 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, 11-13 Mayıs 2017 (ss. 17-18). Ankara: Pegem.
Nicol, D. M., & Liu X. (1997). The dark side of risk (what your mother never told you about time warp). In Proceedings of the 11th Workshop on Parallel and Distributed Simulation, Lockenhaus, Austria, 10–13 June 1997 (pp. 188–195). Los Alamitos, CA: IEEE Computer Society.
Rapor/Belge
OECD. (2014). OECD Factbook 2014: Economic, environmental and social statistics. OECD Publishing. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1787/factbook-2014-en
TÜBİTAK. (2004). Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları 2003-2023 Strateji Belgesi. Erişim adresi: https://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/Vizyon2023_Strateji_Belgesi.pdf
Internet Kaynağı
EU. (2005). A framework for qualifications of the European Higher Education Area. Retrieved from http://www.ehea.info/
YÖK. (2018). Yükseköğretim istatistikleri. Erişim adresi: https://istatistik.yok.gov.tr/
Gazete Haberi
Strauss, V. (2017, August 17). U.S. News’s College Rankings face competition and criticism. The Washington Post. Retrieved from http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/08/16/AR2007081602537.html
Tamer, M. (2015, 26 Haziran). E-ticaret hamle yapmak için tüketiciyi bekliyor. Milliyet. Erişim adresi: http://www.milliyet.com.tr/