The Identification of The Views of Raters on Standard Rubrics and Rubrics Based on The Solo Taxonomy
Standart ve Solo Taksonomisine Dayalı Rubrikler Hakkındaki Puanlayıcı Görüşlerinin İncelenmesi
Evaluation of Selective Course of Science Application According to The Views of Middle School Students (5th, 6th And 7th Grades)
5., 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Seçmeli Bilim Uygulamaları Dersinin Değerlendirilmesi
The Effects of Religious Culture and Moral Knowledge Course Organized with Student-Centered Approach on Students’ Academic Achievement And Attitudes
Öğrenci Merkezli Anlayışa Göre Düzenlenen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Öğrenci Başarılarına ve Tu
A Study on Prospective Teachers’ Educational Beliefs
Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları Üzerine Bir Çalışma
The Investigation of Discipline Problems About Teachers and Administrators Reported to the Provincial Directorate of Education
Yönetici ve Öğretmenler Hakkında İl Milli Eğitim Müdürlüğüne Yansıyan Disiplin Sorunlarının İncelenmesi
The Effect of Posters Used as an Alternative Learning Tool on Studens’ Academic Achievement and Attitudes Towards the Course
Alternatif Bir Öğrenme Aracı Olarak Kullanılan Posterlerin Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkis
Assessing Listening Activities In Secondary School Turkish Language Textbooks In Terms Of Higher Order Thinking Skills
Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Dinleme Etkinliklerinin Üst Düzey Bilişsel Beceriler Açısından Değerlendirilmesi
The Impact of Learning Strategy Based Online Activities on Academic Achievement and Retention in Science Education
Öğrenme Stratejisi Temelli Çevrimiçi Etkinliklerin Fen Öğretiminde Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi
The Impact of Learning Strategy Based Online Activities on Academic Achievement and Retention In Science Education
Öğrenme Stratejisi Temelli Çevrimiçi Etkinliklerin Fen Öğretiminde Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi
Early Career EFL Teachers’ Instructional Challenges
Kariyerlerinin Başındaki İngilizce Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Öğretim Zorlukları
The Development of Higher Education Life Satisfaction Scale
Yükseköğrenim Yaşam Doyumu Ölçeğinin Geliştirilmesi
Examining Epistemological Beliefs In Explaining Mathematics Teachers’ Approaches In Mathematical Modelling
Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modellemedeki Yaklaşımlarını Açıklamada Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi
Analysis of Relationship Between Professional Courses In Religious High Schools and The Level of Students’ Moral Development
İmam Hatip Liselerindeki Meslek Derslerinin Öğrencilerin Ahlak Gelişim Düzeyleri İle İlişkisinin İncelenmesi
The View’s of High School Teachers on Facebook Use: Teacher and Student Dimensions
Facebook Kullanımı Hakkında Lise Öğretmeni Görüşleri: Öğretmen ve Öğrenci Boyutu
Middle School Students’ Cognitive Structures About Global Warming And Ozone Layer Depletion
Ortaokul Öğrencilerinin Küresel Isınma ve Ozon Tabakasının İncelmesi Konularındaki Bilişsel Yapıları
Developing A Lateral Thinking Disposition (Latd) Scale: A Validity and Reliability Study
Yanal Düşünme Eğilimi (YADE) Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Early Childhood Education Teachers’ Metaphors About Play Concept For Preschoolers
Okul Öncesi Öğretmenlerinin “Okul Öncesi Dönem Çocuğu İçin Oyun” Kavramına İlişkin Metaforları